Als je een eigen bedrijf hebt, wil je deze natuurlijk zo goed mogelijk presenteren. Bedrijfsfotografie laat je bedrijf op een sfeervolle manier zien en is belangrijk voor de visuele communicatie. Er zijn verschillende mogelijkheden voor bedrijfsfotografie. In dit artikel nemen we je mee in de mogelijkheden van bedrijfsfotografie.
Bedrijfsfotografie uitbesteden
Je kan ervoor kiezen om zelf foto’s te maken met een professionele camera of telefoon met kwalitatieve camera, maar bedrijfsfotografie is een betere keuze. Het uitbesteden van bedrijfsfotografie heeft veel voordelen. Allereerst is de kwaliteit van de foto’s veel beter dan wanneer je zelf foto’s maakt. Bovendien weet een professionele fotograaf hoe hij of zij bedrijven moet fotograferen om de beste resultaten te behalen. De fotograaf zorgt ervoor dat jouw bedrijf op een aantrekkelijke manier in beeld wordt gebracht en dit zorgt ervoor dat potentiële klanten je bedrijf beter leren kennen.
Overigens heeft een professionele fotograaf de juiste camera en software om de gemaakte foto’s te bewerken zodat deze nog mooier zijn. Hierdoor lijkt het bijvoorbeeld op bepaalde foto’s een stuk zonniger en warmer dan het die dag daadwerkelijk was.
Soorten bedrijfsfotografie
Er zijn verschillende soorten bedrijfsfotografie. Natuurlijk wil je er eentje kiezen die past bij jouw bedrijf. Door deze keuze van te voren te maken, geef je de fotograaf al vooraf input. Hierdoor kan de fotograaf zich van te voren goed voorbereiden. Verschillende soorten bedrijfsfotografie zijn:
- Fotografie van het bedrijf: bij deze vorm van fotografie draait het voornamelijk over de bedrijfshuisvesting en de werkzaamheden. Denk bijvoorbeeld aan een kantoorgebouw waarbij de werknemers aan het werk zijn.
- Sfeer fotografie: deze vorm van fotografie draait om het creëren van sfeer voor je bedrijf. En dit doet meer dan je denkt. De sfeer die in deze foto’s naar voren komt zegt namelijk veel over je bedrijf. Bij sfeerfoto’s komt de essentie van het bedrijf tot uiting. Samen met de fotograaf kijken jullie naar beelden die het beste aansluiten op jouw bedrijf.
- Portret fotografie: dit is het fotograferen van mensen. Dit is perfect wanneer je zakelijke foto’s op de website wilt hebben van bijvoorbeeld je personeel. Hierbij kun je als content erbij zetten wat deze persoon voor werkzaamheden verricht voor jouw bedrijf.
- Product fotografie: je gebruikt productfotografie voor producten die je in de markt onder de aandacht wilt brengen. De aantrekkelijkheid van het product komt in deze foto’s naar voren. Soms kijken potentiële klanten alleen naar de foto en is het dus belangrijk dat dit er goed uit ziet.
- Event fotografie: hier gaat het om fotograferen op evenementen. Hierbij wordt niet alleen de locatie, het evenement en een eventuele artiest gefotografeerd, maar ook het publiek: jouw personeel. Hierbij wordt vooral de sfeer vastgelegd in de foto’s. Dit betekent dat de fotograaf er het gehele evenement bij zal zijn om dit soort momenten vast te leggen.
Bedrijfsvideo laten maken
Wil je een stapje verder gaan dan bedrijfsfotografie? Dan kun je ervoor kiezen om een bedrijfsvideo te laten maken. Hierbij gaat het om storytelling. Een bedrijfsvideo is een perfect middel om de kracht van jouw bedrijf te laten zien. Een hoogwaardige bedrijfsvideo op jouw website of een te gekke commercial zorgt ervoor dat potentiële klanten jouw bedrijfssfeer voelen. Dat is natuurlijk wat jij graag wilt overbrengen.
Kortom, het kiezen voor bedrijfsfotografie is een perfecte keuze, wanneer je jouw bedrijf zo goed mogelijk wilt presenteren. Als je producten verkoopt, kies je voor product fotografie. Als je een dienst levert aan je klanten, wil je liever kiezen voor fotografie van het bedrijf en sfeer fotografie. Nog een stapje verder? Kies dan voor een bedrijfsvideo.